Aankomst, San Diego en de eerste week in LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Kim Peet - WaarBenJij.nu Aankomst, San Diego en de eerste week in LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Kim Peet - WaarBenJij.nu

Aankomst, San Diego en de eerste week in LA

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

30 September 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

Eén week en een weekend later ben ik toch vrij gewend aan Los Angeles. De mensen zijn erg anders dan in Nederland. Ik vind vaak dat zij extreem open en vriendelijk zijn of juist compleet het tegenovergestelde. Sowieso lijkt alles wat extremer wanneer je het vergelijkt met Nederland. Een medium frisdrank hier is thuis gelijk aan een XL...

Vorige week zaterdag, de 21e, kwam ik 's avonds aan in San Diego, waar Crysta mij op kwam halen. We hebben er een mooie scene van gemaakt, rennend en met veel geluid :). Dat weekend ben ik blijven slapen in het huis van haar (super aardige, gastvrije) ouders. Op zondag zijn we naar Point Loma geweest met haar broertje, wat erg leuk was. Ook het weer was super lekker, maar dat blijkt inmiddels heel normaal te zijn.

Op zondag ben ik met de trein naar Los Angeles gegaan. Is nog best wel een stukje, maar het was langs de kust, dus heb erg genoten van het uitzicht. Vervolgens met twee koffers en een zware tas drie keer heen en weer door het station gelopen, ik kon de bus niet vinden. Die heb ik overigens wel net op tijd gevonden! Met de bus naar Santa Monica en daar ingechecked in het hostel.

Het hostel is niet erg groot, maar wel op een super locatie. Het strand en de pier zijn om de hoek en mijn bedrijf is ongeveer op 20 minuten loopafstand. Ik deel een kamer met 5 andere meisjes/vrouwen, soms minder, vaak blijven ze niet zo lang.

Dit is eigenlijk mijn laatste avond in het hostel, morgen eindelijk naar mijn nieuwe appartement! Vanmorgen heb ik de sleutels gehaald en de buurt gezien. Westwood ligt tussen Beverly Hills en Santa Monica, dus weer een stukje dichter bij het centrum van Los Angeles, maar nog steeds op een makkelijke afstand van mijn bedrijf. Super leuke buurt, het is de studentenwijk van LA, want UCLA (universiteit) is erg dichtbij. Ook heb ik vanmorgen te horen gekregen dat ik het appartement voor mezelf heb, wat ik erg lekker, maar toch minder gezellig vind. Al denk ik dat er later wel mensen bijkomen, dus ik zal er maar van genieten zo lang het kan :).

Dan nog de reden dat ik hier ben: stage. Het bedrijf is erg leuk, Edgemar Center for the Arts. Het is een acteerschool die acteercursussen aanbiedt voor mensen die hier hun werk van willen maken. Het is niet een college, dus geen universiteit of hogeschool, maar samengestelde programma's die voor jou het beste uitkomen. Ook heb ik leuke collega's die af en toe helemaal gek zijn (LA dus), maar ook serieus te werk kunnen gaan. Het werk wat ik doe is nog niet super, vooral administratief, maar ik begin steeds meer verantwoordelijkheden te krijgen, waardoor het wel wat leuker wordt (ja, inclusief het halen van lunch voor mijn baas).

Gisteren ben ik nog naar de pier van Santa Monica geweest. Dat was echt het toppunt van mijn reis alleen tot nu toe. Het was erg lekker weer (zoals altijd eigenlijk) en er hing een hele relaxte sfeer. Veel toeristen, wat grappig was om te zien, maar ook super mooie uitzichten over de kust van LA. De pier zelf was exact wat ik me ervan had voorgesteld. Veel kraampjes, souvenirshops, attracties, etc. Erg toeristisch dus. Het deed me een klein beetje aan Disneyland denken, haha.

Erg lang verhaal, ik ga proberen elke week iets te schrijven, maar ik ken mezelf, dat houd ik waarschijnlijk niet lang vol.

  • 01 Oktober 2013 - 08:41

    Liesbeth:

    Leuk verhaal! En ik ben benieuwd of je nog roomies krijgt, zou inderdaad wel gezelliger zijn, maar voorlopig lekker genieten van de ruimte!! xxx

  • 01 Oktober 2013 - 18:47

    Natalie:

    Super leuk om te lezen. Goed idee ook. In een keer klaar! Vergeet geen foto's toe te voegen he! Succes in je apartement. Greeeezzz

  • 02 Oktober 2013 - 00:30

    Tessa:

    Hee Kim!
    Wat een leuk verhaal, ik ga je blog zeker volgen!
    Liefs Tessa

  • 02 Oktober 2013 - 00:36

    Opa En Oma VAdV:

    Nogmaals:een ontzettend leuk idee! Opa kan het nu ook op zijn i-Pad lezen in grote letters! Dus graag voortzetting. Vandaag gestart in je appartement: spannend hoor, hoe dat zal bevallen. We hopen voor je, dat je gauw een paar leuke vriendinnen krijgt daar, om al je ervaringen mee te kunnen delen.Liefs

  • 02 Oktober 2013 - 11:14

    Robbert:

    Leuk om te lezen. Geniet ervan en ik hoop dat je nog veel gaat posten. Veel foto's maken en vooral heel erg gaan genieten.

  • 07 Oktober 2013 - 16:02

    Oom Robbert:

    Kim?

  • 08 Oktober 2013 - 15:28

    Lisa:

    Nichtjeeeeeee, superleuk om je verhaal te lezen! Lekker rustig in je eentje op de kamer, maar ik hoop ook dat je snel een roomie krijgt waarmee je lekker kan gaan eten en stappen en kletsen.
    Hou ons op de hoogte en geniet van elke dag!! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 16068

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 01 Februari 2014

LA Trip

06 Januari 2017 - 30 November -0001

Backpacking Asia & Oceania

Landen bezocht: