Hello New Zealand! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Kim Peet - WaarBenJij.nu Hello New Zealand! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Kim Peet - WaarBenJij.nu

Hello New Zealand!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 Juni 2017 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Yes, daar zijn we dan! Eerste week in Nieuw-Zeeland zit er al weer bijna op! Maandag kwam ik aan in Auckland, waar ik volledig door de border security moest, mijn hikingschoenen moesten namelijk worden geïnspecteerd haha. Leuk om een keer mee te maken. Nadat ik door de shuttlebus naar mijn hostel ben gebracht en ik lekker even had gedoucht ben ik nog even door het centrum gelopen. Iedereen had mij al gewaarschuwd en ik kan het bij deze bevestigen: Nieuw-Zeeland in juni is koud. Nadat ik heen en weer over Queen St ben gelopen, de mainstreet van het CBD, heb ik mezelf maar gelijk op een extra trui getrakteerd.

De volgende dag heb ik een vriend uit Brisbane ontmoet waarmee ik de stad verder ben gaan verkennen. We zijn naar de haven geweest, wat parkjes, meer in het centrum gelopen, helemaal leuk. Echt een toffe stad weer. Ook de enige grote stad van Nieuw-Zeeland dus ik heb het er maar van genomen haha. Ik had een tip gekregen om mount Eden te beklimmen vanwege het uitzicht, dus dat ben ik de volgende dag gaan doen. Tof, Eden is oorspronkelijk een vulkaan, maar is niet meer actief. Het uitzicht was inderdaad fantastisch en zo is dit mijn favoriete plekje van Auckland geworden.

Tijd voor Hobbiton! Een NZ must do. Ik ben de volgende dag met de bus naar Matamata gereden. Daar heb ik een tour gekregen door Hobbiton, een filmset van Lord of the Rings en the Hobbit films, die daar nu permanent is neergezet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de films niet allemaal heb gezien, meer half ooit met Robbin meegekeken, maar mannnn wat was dat leuk. Het uitzicht daar is fantastisch en op de set (het dorpje van de hobbits) herkende je echt stukken uit de films. Ze lieten in de bus eerst ook wat scènes zien, wat hielp. Leuke foto's kunnen maken en ik had een gezellige groep.

Matamata zelf is verder niet heel spectaculair. Ik heb 's avonds kaartspelletjes gespeeld met andere backpackers en verder heerlijk voor de openhaard van een kopje thee kunnen genieten. Lekker met m'n dikke sokken aan, ik hou er van. De volgende dag weer met de bus doorgegaan naar Rotorua, waar ik nu zit. Leuke plek, mooie lake en veel hotsprings, die ik vandaag ga opzoeken. Gister nog naar de Redwoods geweest, een groot bos op een uurtje lopen van het centrum. Hier heb ik ook een Treewalk gedaan, over de bruggen die tussen de bomen zijn gehangen. Erg leuk en erg lekker in dit weer. Het stikt van de herfstkleuren, heel mooi. Gisteravond weer gezellig met andere reizigers gehangen voor de openhaard, vandaag mijn laatste avondje in een ander hostel, ben benieuwd!

Al erg verliefd geworden op dit land. Als ik tussen de bergen rijd kan ik alleen maar genieten van het prachtige uitzicht en mij wordt verteld dat dit alleen maar mooier wordt richting het zuiden!

XX

  • 04 Juni 2017 - 13:21

    Liesbethvadv:

    Lieverd, leuk verslag (zelfs nadat ik alles live gehoord had

  • 06 Juni 2017 - 14:26

    Oma VAdV:

    Hoi Kim, grappig dat jij kan genieten van het openhaardvuur in de kou! Het is hier vandaag rotweer en ik kan niet wachten tot het weer warmer en zonniger wordt! Maar als jij weer hier bent is het toch echt nog wel even zomer,hoor! Ik hoop overigens dat je er dan bij kan zijn als ik mijn verjaardag vier. Heb je al wat meer een idee wat je na je reis wilt gaan doen? Of wil je eerst nog maar lekker onbezorgd verder genieten van je verdere belevenissen , straks ook op het Zuider-Eiland? Veel plezier daarmee, hoor! Veel liefs van Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 16029

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 01 Februari 2014

LA Trip

06 Januari 2017 - 30 November -0001

Backpacking Asia & Oceania

Landen bezocht: