Cheers lovely Australia! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kim Peet - WaarBenJij.nu Cheers lovely Australia! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kim Peet - WaarBenJij.nu

Cheers lovely Australia!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 Mei 2017 | Australië, Cairns

Ja hoor, het is zo ver: mijn laatste dag in Australië! Ik kijk terug op een geweldige tijd hier. Morgen om 8:45 uur vlieg in naar Auckland, Nieuw-Zeeland. ZO VEEL ZIN IN! Ik hoor echt alleen maar toffe dingen over dit land en heb echt het idee deze plek mij het meest gaat aanspreken qua landschappen. Besneeuwde bergen, ik ben er klaar voor!

Mijn laatste week in Cairns heb ik lekker rustig doorgebracht, bijkomen van al het reizen en energie verzamelen voor mijn volgende avontuur. Betekent natuurlijk niet dat ik stil heb gezeten ;). Ik heb een hele wandeling naar het noorden van Cairns gemaakt, totaal ruim 15km in de volle zon (toch wel de warmste plek van de oostkust hier haha). Hier heb ik door de Botanic Gardens gelopen en ik ben 's avonds naar de nightmarket in het centrum geweest.

De volgende dag moest ik vroeg op, het was tijd om nog iets van mijn Australië-bucketlist af te strepen: duiken in het Great Barrier Reef! En wat was het geweldig. Onwijs mooi daar beneden, het koraal veel gekleurder dan bij de Whitsundays, veel visjes en enorme vissen. M'n maten Nemo en Dory weer gezien en veel gefilmd met de GoPro :). Ik zal m'n charmante selfie nog toevoegen. We kregen ook de kans om voor wat extra geld een tweede duik te doen, dus dat heb ik ook maar gedaan haha. 8 dives in het logboekje, hots.

Ik heb de andere dagen vooral gechilld met vrienden van eerder op de eastcoast, op vrijdag na. Dat was de dag van m'n laatste tour in ozzie. De Cape Tribulation tour, waarbij we met een groep van ongeveer 25 man via Port Douglas (bekende rijke buurt hier) naar het Daintree Rainforest reden. Onwijs grappige tourguide, die echt voor een hele leuke sfeer zorgde, wat ook leidde tot allemaal random facts in de bus (erg leerzaam dus ook). Die deel ik allemaal de rest van het jaar op verjaardagen en feestdagen met jullie haha.

Goed ik heb dus die dag mooie viewpoints gezien (waar je dus als bijzonder fenomeen het regenwoud in het rif ziet overgaan), de plek waar Steve Irwin is overleden, voordat we het regenwoud ingingen. Tijdens onze hike in het woud kwamen we bij een creek waar we allemaal in zijn gesprongen. En toen kwam de echte sprong. De guide liet ons zien hoe je via een boom een klif op kon klimmen en dan van een tak een vrij hoge sprong in het water kon maken. Twee jongen deden dat toen na en toen kon ik natuurlijk niet achterblijven haha. Geen zorgen, het is gefilmd. Was best tof. Wat ook best tof was, is dat we daarna met z'n alle een bootje in zijn gegaan om krokodillen te spotten. 4 krokodillen (waaronder één baby), twee slangen en een huntsman spin heb ik die dag gezien! Ziek hè, konden allemaal van het lijstje afgestreept worden! Oh en we zagen op afstand iets van een attack plaatsvinden in het water en dat was blijkbaar een haai! Bam.

Gister nog wat rondgelopen, marktjes bezocht en na de gratis BBQ van het hostel met een groep gaan stappen. Vandaag braaf alles op orde krijgen voor m'n reis morgen. Wassen, vervoer regelen, inpakken, films downloaden, uitrusten, je kent het wel.

Op naar Nieuw-Zeeland!

Tot snel XX

  • 28 Mei 2017 - 12:44

    Oma VAdV:

    Lieve Kim, wat een stoere ben jij,zeg! Een sprong vanuit de hoogte en samen met krokodillen op de foto:)... Leuke selfies ,ook met dat duiken. Je hebt al met al heel erg veel mooie en leuke dingen meegemaakt, hè, daar in Australië !!! En nu morgen naar Nieuw Zeeland. Vast weer heel anders en ook weer supermooie dingen beleven. Have a good flight and happy landings!!!! Liefs van Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 16017

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 01 Februari 2014

LA Trip

06 Januari 2017 - 30 November -0001

Backpacking Asia & Oceania

Landen bezocht: