Dingo! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Kim Peet - WaarBenJij.nu Dingo! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Kim Peet - WaarBenJij.nu

Dingo!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

12 Mei 2017 | Australië, Hervey Bay

Hele drukke week gehad, alleen maar leuke dingen! Mijn laatste dag in Brisbane was gezellig, nog lekker door de stad gewandeld, uit eten gegaan en in de avond op een rooftop lounge plek gezeten. De volgende ochtend vertrok ik met de Greyhound (ik heb geen pas voor de hele weg naar boven, ik wissel steeds af van bus, beetje flexibel blijven) richting Noosa. Hier heb ik kennis gemaakt met mijn kamergenoten en ontstond er een leuke groep (allemaal Europeanen). Het hostel had een gratis BBQ voor ons georganiseerd en in de bar was er een trivia spelletjesavond (lees: groep heeft gelijk met fanatieke Kim kennis gemaakt). Erg gezellig.

De volgende dag heeft het de hele dag geregend. Ik ben eventjes door Noosa gelopen, vooral voor wat boodschapjes, maar verder eigenlijk de hele dag met m'n kamergenootjes gechilld. Ook Pulp Fiction toch eindelijk een keer gezien haha. Die avond lekker gefeest en de volgende dag met toch wel een beetje hoofdpijn stond ik al te hiken door het National Park. Was erg mooi, vooral het Laguna viewpoint vond ik tof. Het strand nog bekeken, vooral alle ervaren surfers bewonderd en ik ben door het dorp gelopen.

Rainbow Beach was mijn volgende bestemming, vanaf hier zou de volgende dag mijn tour naar Fraser Island vertrekken. Van dit plaatsje heb ik eigenlijk niks meer gezien, het was al donker toen ik aankwam, ik heb een filmpje gekeken (The Way We Were, ik ga alle klassiekers af) en ik vertrok de volgende ochtend vroeg richting het eiland.

Fraser Island! Ik heb hier twee heeeele leuke dagen beleefd. Ondanks het slechte weer op dag 1, McKenzie Lake was nog steeds prachtig om te zien. En onderweg onze eerste dingo gespot! Het lijkt net een schattig hondje, maar hij staat bovenaan de voedselketen op het eiland. Verder hebben we nog een hike gedaan door het regenwoud (wat eigenlijk best cool is door de regen en het plensde niet), maar wat vooral heel cool was aan de tour is dat de guide (hilarische typische Australiër) in een 4WD bus rijdt over het strand en over de smalle tracks op het eiland (het eiland bestaat 98% uit zand). Hij had duidelijk veel ervaring, wat wel fijn is natuurlijk, en wist er echt wat power in te zetten, heel tof.

Mijn kamergenoten weer erg gezellig. Nadat we onze buikjes rond hadden gegeten (we kregen voor elke maaltijd een all you can eat buffet, dus dat zat wel goed) hadden we een beerpong competitie georganiseerd. Heel grappig en erg gezellig. Dag 2 was misschien nog wel leuker. Toen we in de ochtend over het strand reden vroeg Dave (tourguide) ons wie het leuk leek om over het eiland te vliegen. Voor je het weet zaten ik en nog een paar mensen in een mini vliegtuigje het eiland vanuit de lucht te bewonderen. Dit was zo cool!! Alles is gefilmd met de Go Pro, dit ga ik nog een paar keer naleven haha. Verder hebben we in de zee gezwommen met enorme golven, onze tweede dingo gespot (die opeens heel dichtbij kwam terwijl we uit het busje waren), heb ik over de Eli Creek gedreven op een rubber bandje (dit was KOUD), hebben we de zonsondergang op het strand gekeken en was het na het laatste diner tijd om afscheid te nemen.

Daar ben ik nu, Hervey Bay, waar ik gister met de boot ben afgezet en nu de hele dag doorbreng, wachtend op mijn bus naar Airlie Beach vanavond. Ik ben net al even naar het strand gelopen, maar verder is hier niet veel te beleven. Gelukkig in een lekker hostel, even bijkomen van alle drukte afgelopen dagen.

Voor alle vakantiegangers: have fun! Voor alle thuisblijvers: geniet van het lekkere weer volgende week!

Veel liefs XX

  • 12 Mei 2017 - 14:10

    Oma VAdV:

    Hoi Kim, wat heb je weer ontzettend mooie dingen gezien! En al dat moois dan ook nog vanuit de lucht bekeken!!! Zo kon je natuurlijk schitterend al die meren met dat witte zand langs de randen zien! We zijn natuurlijk heel benieuwd naar al je foto- en filmmateriaal....
    Leuk ook, dat je telkens weer zulke gezellige roommates hebt. Je doet zo ook aardig wat vriendschappen op, hè, zag ik op Facebook. Reist Bibi je ook nog steeds achterna?
    Geniet lekker verder!
    Veel liefs van Opa en Oma.


  • 15 Mei 2017 - 19:58

    Liesbethvadv:

    Hai meissie, wat een belevenissen weer zeg! Beetje vliegen, beetje surfen, beetje zeilen, beetje hiken, beetje zwemmen, toe maar!
    Maar.... wij hebben Feyenoord, kampioen en dus feest in Rotterdam!
    Oke, het is misschien niet wat jij beleeft, maar toch.
    Heel veel plezier nog en tot je volgende verslag met mooie foto's.
    Dikke kus! Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 16026

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 01 Februari 2014

LA Trip

06 Januari 2017 - 30 November -0001

Backpacking Asia & Oceania

Landen bezocht: