Roadtrip Melbourne - Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Peet - WaarBenJij.nu Roadtrip Melbourne - Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Peet - WaarBenJij.nu

Roadtrip Melbourne - Sydney

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

22 April 2017 | Australië, Sydney

Wauw wat een toffe week! Mijn laatste weekend in Melbourne goed doorgebracht met erg gezellige mensen. Ik heb pinguïns gezien op de pier van St Kilda, ben gaan lunchen in het park, de street art in de zijstraatjes in het CBD (staat voor central business district) gefotografeerd, over marktjes en door Chinatown gelopen, chill sessies in de State Library gehouden en ik ben naar het Comedy Festival geweest. En toen begon de reis richting het noorden!

Met een groep meiden die ik via Facebook heb leren kennen (de bestuurder vroeg om medereizigers richting Sydney) zijn we met een campervan door Victoria en New South Wales gereden. We hebben heel veel kangoeroe-roadsigns gezien (uiteraard als echte toerist ook mee op de foto gegaan), helaas ook een paar dode kangoeroes langs de weg en verder een prachtig uitzicht over het mooie landschap van Australië. Aan het einde van de middag kwamen we aan op onze free camping spot, nog ongeveer 1 uur van Canberra vandaan. Het begon al donker te worden, dus we hebben snel onze tent opgezet en zijn ergens gaan eten. Typisch Australisch restaurantje met super lieve eigenaren. Op de terugweg zagen we een prachtige sterrenhemel, de Melkweg en een vallende ster! Heel tof. We hebben de dag afgesloten met een kaartspel in de camper en ik heb heerlijk geslapen in het bed in de camper :).

Toen we wakker werden zag ik pas hoe het gebied eruit zag. Met de eerste ochtend zon ben ik een rondje gaan lopen met de camera, het veld was erg mooi en langs de weg stonden rood gekleurde bomen, zo mooi! We zijn toen doorgereden naar Canberra, de hoofdstad van Australië (niet Sydney dus haha). We hebben hier het parlementshuis gezien, verder valt er niet veel te zien. Vervolgens doorgereden naar Batemans Bay, waar er hebben gepicknickt langs het water. Toen kwamen we aan bij de kust en zijn we gaan kamperen aan South Durras beach, hier hebben we ook een aantal (levende) kangoeroes gezien! Die waren zeker niet verlegen, kwamen erg dichtbij! :) Ik heb voor de groep pasta gekookt en zijn nog even blijven kletsen voordat we gingen slapen.

De wekker stond vroeg, hierdoor konden we de zonsopgang op het strand zien! Het was helaas een beetje te bewolkt maar het leverde wel mooie plaatjes op en was een heerlijke manier om wakker te worden. Het waren de laatste kilometers naar Sydney, we hebben onderweg nog één tussenstop gemaakt, bij Hyames beach, waar friendly local John ons het prachtige witte strand liet zien! Eenmaal aangekomen in de buurt van Sydney hebben we de campervan weer ingeleverd (zelf ook nog een stuk gereden, echt lachen man) en zijn we met de trein naar Sydney CBD gereisd. Eerste indruk van Sydney is weer goed geweest, grote stad hè... ;) Ik zit in hetzelfde hostel als het meisje die de trip had georganiseerd dus ik ben met haar die avond nog een drankje gaan drinken en gister mee door Sydney gelopen.

Vandaag heb ik besloten om even alleen op pad te gaan! Ik zit nu in de State Library of New South Wales, waar ik weer gratis goede WiFi heb (is zeldzaam hier). Straks zal ik nog lekker met m'n camera rondlopen om de beste foto's van de stad te schieten :). Verder vertrek ik dit weekend voor een paar dagen richting de Blue Mountains, twee uur met de trein vanaf Sydney. Onwijs veel zin in! Vervolgens zal ik nog een paar dagen in Sydney doorbrengen voordat ik in m'n laatste maand richting Cairns zal reizen!

Hoe gaat het in Nederland? Ik lees angstaanjagende berichten over de koudste meivakantie ooit? Ik hoop dat het allemaal meevalt!

XX

  • 22 April 2017 - 11:02

    Liesbethvadv:

    Hey meissie,
    Wat een leuke reis heb je gemaakt zeg! En goed beschreven weer. Ook leuke foto's erbij.
    Hier is het inderdaad niet echt warm, maar hé, het regent vooralsnog niet!
    Geniet nog maar van Sidney en tot je volgende verslag!
    Dikke kus, mama

  • 22 April 2017 - 13:16

    Oma VAdV:

    Hoi Kim,
    leuk om weer van je te horen.Je hebt een behoorlijk druk programma gehad, las ik. Fijn, dat je er zoveel mogelijk uithaalt! Klopt het dat Nikki deze reis langs de kust kortgeleden ook gemaakt heeft? Zeker wel leuke tips van haar gehad dan. Maar behalve dat je zelf ook altijd op zoek bent naar mooie plekjes, zie ik dat je ook veel hebt aan allerlei reisgenoten.Leuk dat je op die manier ook telkens weer nieuwe vrienden maakt.
    Geniet maar van de Blue Mountains ! Klinkt alsof het daar super mooi zal zijn!
    Veel liefs van Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 16009

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 01 Februari 2014

LA Trip

06 Januari 2017 - 30 November -0001

Backpacking Asia & Oceania

Landen bezocht: