All the way Down Under - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim Peet - WaarBenJij.nu All the way Down Under - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim Peet - WaarBenJij.nu

All the way Down Under

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 April 2017 | Australië, Melbourne

New adventure! Na een kort, maar krachtig bezoek aan de stad Kuala Lumpur tijdens mijn overstap ben ik aangekomen in Melbourne. Direct verliefd geworden. Deze stad heeft alles waar ik op hoopte: skyscrapers, stadsparken, mooie bruggen, leuke winkels en een gezellige sfeer. Zondag kwam ik aan in het hostel, helemaal gaar van mijn reis. Dat betekende niet dat ik minder energie had, ik had namelijk net een stuk gelopen door de stad en was helemaal enthousiast. Nu kwam dat natuurlijk ook omdat ik al 3 maanden niet meer echt in een grote stad ben geweest (op Bangkok en Kuala Lumpur na) en ik merk toch wel echt dat dit me veel meer trekt.

Vanuit het vliegtuig had ik al een mooi uitzicht over Australië. Na ruim twee uur op het vliegveld te hebben gespendeerd om door Border Security te komen, een simkaart te fiksen en de bus te vinden kwam ik aan in Melbourne. Vanaf het station besloot ik het stuk te lopen naar mijn hostel, ik ben denk ik 3 keer tegen een paal aangelopen of heb het stoeprandje gemist omdat ik steeds naar boven aan het kijken was, naar alle enorm hoge gebouwen. Mijn geluk kon niet meer op haha. En dat terwijl het de helft van de temperatuur in Azië was en het begon te regenen. Het hostel is ook helemaal prima, een enorme keuken waar ik gelijk die avond gebruik van heb gemaakt met mijn (Duitse) kamergenootje. Heerlijke quinoa salade gemaakt, nooit gedacht dat ik zelf klaargemaakte maaltijden zo zou missen tijdens het reizen.

De volgende dag met hetzelfde meisje de stad gaan ontdekken. Zij wist al wat plekken te vinden waar we naartoe zijn gegaan. Ik ben in schattige zijstraatjes geweest, stadsparken, Victoria State Library, National Gallery of Victoria en een herdenking plek genaamd, je raadt het al: Queen Victoria Memorial, waar we een tof uitzicht hadden van de skyline van Melbourne. Die avond lekker weer gekookt met ons derde kamergenootje, compenseert weer een beetje ook in prijzen, MAN het is hier duur.

De volgende ochtend met twee meiden naar de Queen Victoria Market (ik verzin het echt niet) geweest. Erg gezellig, iets goedkoper en lekker vers allemaal. In de middag probeerde ik met een van de meiden een roadtrip te plannen, maar het is niet gelukt om een auto te huren. In verband met paasweekend is praktisch alles al verhuurd en anders onbetaalbaar. Paar keer de plannen omgegooid, reserveringen van het hostel aangepast, een heel gedoe. Maar het gaat nu wel allemaal soepeler van aan het begin van mijn reis, toen ik echt nog heel erg in de stress kon schieten door dit soort dingen. Ik ben aan het einde van de dag, begin van de avond naar het Eureka Skydeck geweest. DIT WAS ZO TOF. Deed me ook aan Chicago denken toen Robbin en ik ook het uitzicht vanuit een skydeck hadden gezien. Mega veel foto's gemaakt, die veel moeite hebben met uploaden aangezien de WiFi overal erg triest is (en op veel plekken betaald). Hierdoor zit mijn geheugen dus al best vol, whoops.

Goed, we zijn nu bij afgelopen woensdag, toen ben ik eerst met een Nederlands/Amerikaans vriendinnetje naar de South Melbourne Market gegaan, niet zo bekend blijkbaar onder de reizigers, maar een onwijs leuke markt. Sinds Azië zoek ik ook overal markten op om te bezuinigen en aangezien ik gewoon dingen in een koelkast kan bewaren kan ik gewoon dingen inslaan (wat een luxe hier). We hebben met een ander meisje wraps gemaakt en onze reis naar de Great Ocean Road gepland, we zouden de volgende dag gewoon met een tourbus meegaan. Die avond had het hostel movienight georganiseerd, was ook heel leuk!

Gister was dus de tour naar de Great Ocean Road. Samen met het uitzicht uit de Eureka tower was dit echt het tofste dat ik tot nu toe van Australië heb gezien! Het was afgelopen week niet zo heel mooi weer, maar gister was het praktisch onbewolkt , waar we heel veel mazzel mee hadden, ook volgens onze guide. We zijn eerst naar de Twelve Apostles gereden en vanaf daar langs de great ocean terug gereden. Het was een prachtige rit met een gezellige groep. De tour was onze back-up op de roadtrip, maar ik ben blij dat we dit zo hebben gedaan! Ook zijn we gestopt om koala's te zien, we hebben er twee in de boom gespot :). Op de terugweg op een golfbaan zagen we zelfs ook nog kangaroes! Zo tof. Hele geslaagde dag gehad en goed afgesloten met een avondje stappen in Melbourne met een groep uit het hostel!

Nu zit ik in de Starbucks WiFi te tappen, dinsdag verlaat ik Melbourne en reis ik met een groep meiden naar Sydney met de campervan. Hier gaan we waarschijnlijk twee dagen over doen, maandag bespreken we alle details met elkaar!

Nou dit waren mijn eerste avonturen als solo-reiziger. Ik ben tot nu toe nog weinig alleen geweest, want je maakt erg gemakkelijk contact met elkaar (ik trek vooral veel Duitsers aan, net als in Amerika blijkt maar weer). Maar ook de momenten in mijn eentje door de stad vind ik echt heerlijk en ik vind het gezellig om jullie af en toe nog even te spreken :). Al is het tijdverschil nu nog ongunstiger dan in Azië haha.

Veel liefs!

  • 14 April 2017 - 11:47

    Agatha:

    Hoi Kim.fijn weer een verslag van jou te lezen!Je bent zo ik uit je verslag verneem,in een andere wereld gekomen.Fijn dat je gauw weer met anderen contact heb.Je belevenissen zijn weer super hoor.Ik ben blij dat jij het zo naar je zin heb.Geniet van al je ervaringen dan geniet ik van je verslagen!.Lieve Kim gezellige Paasdagen en tot gauw! Lieve groetjes van oma.XXX

  • 14 April 2017 - 13:06

    Oma VAdV:

    Lieve Kim, jij bent dus echt een stadsmens! Dus het is nu dubbel genieten voor jou!! Maar die tocht langs de kust leek mij ook ontzettend mooi, zeker gezien je weer prachtige foto`s !! Op die foto van jou (GOR) sta je zelf trouwens ook heel leuk! Het is fijn om jou zo stralend te zien, zo echt helemaal happy.De stadsfoto`s vind ik ook geweldig,zeker die van het Eureka Skydeck!! Mooi met die "Jacobsladders" (de zonnestralen vanaf de grond naar de wolken).Nog een paar fijne dagen in Melbourne en een goede en gezellige reis met je nieuwe vriendinnetjes naar Sydney! Veel liefs van Opa en Oma.

  • 15 April 2017 - 13:54

    Liesbethvadv:

    Hey meissie, dat je een stadskind bent, wisten we toch al! Je blijft een Rotterdammert hoor!!
    Leuk verslag en wat heb je alweer veel gedaan. Je bent kennelijk goed uitgerust op Bali dat je alweer zoveel energie hebt. Geniet van het stadse leven en een hele fijne reis naar Sidney.
    Dikke kus! Mama

  • 26 April 2017 - 08:35

    Natalie:

    Hoi Kim.
    Het is weer even geleden dat ik de tijd genomen heb om jouw verslag te lezen maar wat heerlijk weer.
    Goed om te lezen dat je zo snel contact maakt en leuke dingen onderneemt. Wij gaan zo naar auschwitz. Tenminste als Jade er ook eindelijk klaar voor is want die is zoooo traag.
    Veel plezier nog mop.
    Dikke kus van je sisters en nep papa en mama

  • 24 Mei 2017 - 17:24

    Amber:

    Wow wat ben je dan alweer lang in Australië... Ik ben in rap tempo de verslagen aan het bijlezen. Wat een geweldig uitzicht hadden jullie op de oceaan!!! Tot op het volgende verslag ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 16057

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 01 Februari 2014

LA Trip

06 Januari 2017 - 30 November -0001

Backpacking Asia & Oceania

Landen bezocht: