Time to relax - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kim Peet - WaarBenJij.nu Time to relax - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kim Peet - WaarBenJij.nu

Time to relax

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 Maart 2017 | Indonesië, Ubud

Wat een verschil in levensstijl weer opeens. Van actieve reis naar nu zeker al een week compleet relaxen. Dat doet Bali ook met je denk ik ;). Ik voel me er in elk geval nog niet schuldig over haha. In Canggu zijn we na een lekkere en gezonde lunch naar het strand gegaan, waar inderdaad een chille surf vibe hing. We hebben hier lekker wat gedronken, op bedjes liggen lezen, kijkend naar alle beginnende en ervaren surfers en genoten van weer een mooie zonsondergang. De volgende dag zijn we vertrokken richting Uluwatu. Hier mochten wij, dankzij mijn lieve oom Robbert en tante Hellen, een nachtje doorbrengen in een vijf-sterren hotel. Nooit gedacht dat ik daar zo van zou opknappen. Ik was al blij geweest met een warme douche en schone kamer voor een avondje, maar voor je het weet liggen we op een hemels bed films te kijken, roomservice besteld en de volgende ochtend in een lekker zwembad. Best prima. Het breakfast buffet heeft ook kennis gemaakt met twee budget backpackers. Heerlijk weekendje zo!

Van hotel naar container. Letterlijk haha. Voor de volgende twee nachten hadden we een guesthouse geboekt met kamers in gekleurde containers. Het was wel erg schattig. De badkamer was buiten, dus je hoefde je niet alleen te voelen 's ochtends tijdens het douchen, alle beestjes maakte het een groot feest. Haha, het viel allemaal wel mee hoor, het zat vooral op een heel leuk plekje in Uluwatu. Veel (gezonde) restaurantjes, in de buurt van het strand. Het strand hebben we de volgende dag bezocht. Dit was niet je typische toeristische stand, heel mooi, maar echt heel vies toen wij er waren. Allemaal aangespoeld afval verpeste echt een beetje het zicht. Het ging vervolgens ook regenen (ja, ondanks de mooie zonnige foto's zitten we echt nog steeds in het regenseizoen). We hebben er wel nog een leuk verblijf van gemaakt.

Na onze laatste luxe healthy maaltijd op ons leuke plekje zijn we doorgetrokken naar Nusa Lembongan, een eiland onder Bali. Hier zaten we in weer een leuk guesthouse, op een rustige plek aan de kust. Dit was op de dag van de verkiezingen in Nederland, dus tijdens alle politieke discussies door hebben we nog een mooie zonsondergang mogen zien onder het genot van een lekkere Mie Goreng. De volgende dag zijn we helemaal verliefd geworden op dit eiland. Wat hadden we weer een toplocatie gevonden, 5 minuten van het strand (waar we misschien iets te lang hebben gelegen), veel restaurantjes met weer onwijs gezond eten én betaalbaar. Unieke ervaring sinds wij zijn begonnen met reizen in Azië.

De volgende ochtend toch maar weer iets ondernomen. Nadat we ons verblijf hadden verlengd met een dag (konden echt nog niet genoeg krijgen van deze plek), hebben we gelijk een snorkeltrip geboekt. Dus wij met een groep op een bootje, drie verschillende baaien afgegaan om de onderwaterwereld te bekijken. En ja hoor, voor je het weet zwemmen we tussen de manta's in Manta Bay. Heel tof. Ze kwamen heel dichtbij (geen zorgen, de Go Pro was mee het water in) en zagen er super mooi uit. In de tweede baai hebben we mooi koraal en visjes gezien. Helaas zijn we de derde baai niet in geweest. Op de eerste plek waren hele sterke golven die ons alle kanten meenam. Het was ons nog nooit eerder gebeurd, maar wij zijn er daadwerkelijk heel misselijk van geworden, lekker zeeziek. We waren niet de enigen, maar ik vermoed ook dat het een beetje door de malaria pillen komt, ik merk zelf dat ik nu veel sneller misselijk word, ook in de auto. Minder chill. Maar het ging ook weer regenen en we vonden we dat we alle toffe dingen gezien hadden. De rest van de dag hebben we het maar weer rustig aan gedaan. Heerlijk genoten van onze laatste avond op Nusa Lembongan, bij een strandtentje met lekkere tapas.

Vanochtend terug naar Bali. Ondanks alle stress, onze was was niet op tijd klaar, het verlengen van het visum nog niet gelukt, het vervoer had veel vertraging en we stonden erg lang in de file, zijn we erg blij om in Ubud te zijn! We zijn al door mega veel leuke straatjes gereden, leuke restaurantjes, winkeltjes, langs het Sacred Monkey Forest. Deze gaan we de komende paar dagen allemaal bekijken, in de hoop dat onze backpacks hierna nog dicht kunnen.

Verder ga ik straks nog proberen m'n birthday sis Jade te bellen! Al weer 12 jaar geworden. Nóg een verjaardag die ik mis, maar ik ga het over 4 maandjes allemaal goedmaken...

Liefs

• 20 Maart 2017 - 19:19

Liesbethvadv:

Nou, voor een week complex relaxen hebben jullie toch veel gedaan! Wat heerlijk dat jullie steeds zulke leuke plekjes weten te vinden. En zo'n luxe hotel voor een nachtje is ook niet te versmaden natuurlijk. Leuk cadeautje hoor!
    Succes met alle regelzaken, dat hoort er nu eenmaal bij.