To the Islands! - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Kim Peet - WaarBenJij.nu To the Islands! - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Kim Peet - WaarBenJij.nu

To the Islands!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

26 Januari 2017 | Thailand, Ko Phi Phi Don

Wekker weer te vroeg. Half 3 dit keer. Maar moe waren we zeker niet. We stonden te springen om naar Phuket te vliegen. Eindelijk met eigen ogen zien hoe mooi het zuiden van Thailand is. De eerste twee dagen verbleven we in het centrum: Phuket Town, voor daarna was een hotel aan de kust geboekt. Backpackerstyle hebben we de bus voor 50 baht genomen (€1,35). Het hostel in Phuket Town was erg relaxed, nadat we waren aangekomen en de buurt een beetje hadden verkend hebben we braaf met de goede WiFi het thuisfront gefacetimed en laten zien dat we nog leven (en pronken met ons beginnend bruine kleurtje).

Uitgeslapen en wel zijn we de volgende dag lekker ergens gaan ontbijten en naar de Central Festival shoppingmall gegaan. Hier heb ik wat handige dingetjes voor mijn (dads) Go Pro gehaald en een lifeproof case voor mijn iPhone. Goede investering toch? Bijna net zo goed als die leuke shirtjes die we daar ook tegenkwamen :). 's Avonds naar de Sunday Market gegaan om daar, ter compesnsatie, goedkoop streetfood te eten. Onwijs leuke markt, maar daar staat we in bijna iedere stad weer van te kijken. Daarna nog een aflevering Wie is de Mol kunnen kijken (toch een stukje houvast aan Nederland hè, geen FOMO voor ons), met een maskertje op voor onze tedere gezichtjes en gaan slapen.

Beach time! Bus gepakt (30 baht, kan je toch niks van kopen in Nederland?) naar Patong en ingecheckt in het hotel (jawel, we waren toe aan een beetje luxe). Bikini's waren al aan, dus we hebben de backpacks op het bed gegooid en zijn praktisch gaan rennen naar het strand. Heerlijk de ochtend op het strand gelegen, het was niet echt zonnig, maar toch is de zon een paar keer goed doorgebroken en ben ik een tikkeltje verbrand. Ja familie, ondanks de goede insmeersessies. Die middag waren we op tijd weer terug in het hotels het is toen heel hard gaan regenen. Toen het weer droog was en onze maagjes begonnen te knorren zijn we (surprise) naar de local Night Market gegaan en het was weer een groot succes. Vervolgens nog een drankje gedaan in het centrum van Patong met een super goede liveband. Die stemmen van de zangers waren ongelooflijk mooi.

Dag twee van Patong was niet zo'n succes. Heel lang hebben we moeten zoeken naar een plek waar we een beetje fatsoenlijk konden ontbijten (voor de mensen die ons goed kennen: Brenda en ik hebben een onwijs ochtend humeur tot er eten in zit). Toen we weer konden functioneren zijn we maar weer naar hetzelfde strand gegaan, want om bij de andere stranden te komen moesten we veel geld betalen voor een privé boot of taxi. Het weer was niet top, dus vonden we het niet waard. Dat was het moment dat ik er een beetje doorheen zat. Patong was heel toeristisch waardoor het duur was en vol met echte toeristen in plaats van backpackers (ja, daar zit een verschil in, moeilijk uit te leggen) waardoor het sfeertje heel anders en veel gestresster was. Toen ging het ook lekker onweren, helemaal top. Ik heb toen op bed terug in het hotel House of Cards gekeken. Om toch nog wat leuks van onze laatste avond Phuket te maken zijn we uit eten gegaan en toen de sfeer er weer goed inzat zijn we drankjes gaan doen en in de bar spelletjes gaan spelen. We kregen van het personeel weer net zoals in Pai vier op een rij (m'n favo spelletje tegenwoordig, gezien twister hier niet in de bars te vinden is) en een spel dat Jackpot heet. Je leest het al, we hebben ons prima vermaakt en er een gezellige avond van gemaakt.

Nadat we de taxi lekker afgedongen hadden zijn we met de ferry naar de hemel gevaren. Beter bekend als Koh Phi Phi (Don, het grootste Phi Phi eiland). De tocht was al gezellig, maar toen we aankwamen waren we sprakeloos (echt). Die baai was echt prachtig, de zee al voor een groot deel helder blauw en het strand wit. Nadat we hadden ingecheckt in het goorste hotel (foutje) zijn we het eiland gaan verkennen. De sfeer is hier al stukken beter, vergelijkbaar met Pai. Het eerste strandje dat we konden vinden, het kleinste, minst voorstellende strandje, was al mooier dan verwacht. Om dit te vieren zijn we lekker uit eten gegaan en hebben we maar twee nachten extra (in een ander hotel uiteraard) in Phi Phi geboekt hehe :).

Vanuit hier ben ik dus ook aan het schrijven, anders zaten we nu al op Krabi. Hier hadden we wel al een ticket voor de ferry voor, maar dit is een open ticket gelukkig. Om het verhaal maar nog iets langer te maken: we hebben vandaag weer een van onze hoogtepunten meegemaakt. Wij wilden heel graag naar Phi Phi Leh, hier is Maya Beach, het strand waar The Beach is opgenomen. Voor degenen die deze film hebben gezien, het was natuurlijk geen optie om hier niet naartoe te gaan. Dit bleek helaas iets lastiger dan verwacht, dus hebben we voor het gemak een boot tour hiervoor geboekt. Beste plan ooit. We zijn met een speedboot langs de Vikings Cave gevaren, gezwommen in de Pileh Bay, gesnorkeld in de Maya Bay, Maya Beach op geweest (als je alle 800 andere mensen wegdenkt is dit ECHT zo mooi als de film!) en we hebben met aapjes gespeeld op Monkey Beach. Wat een top dag.

Nu zitten we in een best schone hotelkamer met balkon en WiFi, net aan dit levensverhaal begonnen op het balkonnetje met m'n kokosshake. Ik voel me bijna schuldig om dit allemaal te delen :).

Zo maar even kijken of ik m'n lieve peetzusje Amber kan bellen op d'r verjaardag! Verder nog verhalen vanuit Nederland?

XX

• 26 Januari 2017 - 18:04

Cees:

He Kim wat een onderneming weer Super!! Zo te zien krijg je al een aardig bruin kleurtje door alle zon.
    Ook vind ik het fijn om je 's ochtends even te appen! Blij met het digitale tijdperk :-)
    Veel plezier en neem ook je rust periodes tussen alle leuke uitjes door xx

• 28 Januari 2017 - 19:01

Agatha:

Lieve Kim,jij geniet van je superreis,ik geniet van jouw verhalen!Mooi hoor en de bijhorende foto's,
    prachtig.Fijn week-end.XXX oma.

• 28 Januari 2017 - 19:32

Amber:

Wat klinkt alles heerlijk!!! Jammer om te horen dat je er een beetje doorheen zat, maar ik hoop dat je je rust hebt genomen en weer volop gaat genieten van dit avontuur.

Manmanman wat een prachtige foto's :')

XXX je zusje(s)

• 04 Maart 2017 - 14:27

Natalie:

OMG die foto's..... hier wil ik ook heeeeeeeen.