Four days in Abel Tasman - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Kim Peet - WaarBenJij.nu Four days in Abel Tasman - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Kim Peet - WaarBenJij.nu

Four days in Abel Tasman

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 Juni 2017 | Nieuw Zeeland, Nelson

Momenteel zit ik in het Abel Tasman National Park. Voordat ik mijn wilde avonturen van de afgelopen dagen in dit park deel, nog even mijn laatste dag op het Noordereiland. Ik heb mijn laatste dag in Wellington als een toerist doorgebracht. Met m'n camera door de Botanic Gardens gelopen en naar het Te Papa museum gegaan. Echt een onwijs tof museum, ik kan hem iedereen aanraden. Buiten het feit dat het gratis is (ideaal voor backpackerleef) krijg je super veel interessante dingen mee over het ontstaan van de aarde, aardbevingen (heeft NZ nogal veel last van), maar ook wat wij hebben gedaan met de aarde, tot aan het actuele probleem van het binnen laten van vluchtelingen.

De volgende dag nam ik de ferry naar het Zuidereiland. Tof uitzicht vanuit de boot op al wat landschap. De bus van Picton naar Nelson reed tussen de enorme bergen, ik was al helemaal onder de indruk. Mijn route heb ik helaas moeten aanpassen en ik kan niet alle plekken opzoeken die op mijn lijstje stonden, vanwege een heftige aardbeving laatst in Kaikoura. Betekent dus dat is een week nog in te vullen had, dus ik ging research doen naar leuke activiteiten in de buurt. De eerste dag in Nelson heb ik de Farmers Market en een kerk op een heuvel bezocht, ben ik een berg opgeklommen om in het exacte center van Nieuw-Zeeland te staan en heb ik door de Queens Gardens gewandeld. Het hostel heeft mij geholpen om mijn afgelopen vier dagen in te vullen.

Het Abel Tasman National Park is vernoemd naar Abel Tasman, de Nederlander die Nieuw-Zeeland heeft ontdekt en heeft genoemd. Mijn originele plan was om dit park een dagje te bezoeken en een track te hiken, maar aangezien ik wat dagen in te vullen had kon ik er ook voor kiezen om de hele 60km Coastal Track te lopen in een aantal dagen. Met behulp van het hostel heb ik het zo georganiseerd dat ik mijn eerste dag ben gaan kajakken en de rest van de track naar het noorden te lopen waar ik na vier dagen met de watertaxi en de bus wordt teruggebracht naar Nelson. Momenteel wacht ik op de watertaxi.

Wat heb ik een toffe tijd hier gehad! De kajak trip was geweldig, we hebben naast dolfijnen gepeddeld en hebben baby zeehondjes gezien. Allemaal met een prachtig uitzicht op de track van het National Park. Stranden, rotsen, kliffen, bossen, heel gaaf. Mijn eerste hut was op nog maar een uurtje lopen, ik had mijn backpack in Nelson leeggehaald en gevuld met een slaapzak, kleding, eten voor de komen de dagen, etc. Prima te doen. In de eerste hut kwam ik al wat mensen tegen die ik herkende van mijn hostel en grappig genoeg heb ik met hen ook in de andere hutten overnacht (er is dan ook maar één hut per locatie, maar we hadden dus hetzelfde reisplan). Ijskoud was het 's nachts, maar hier heb ik me de andere nachten beter op gekleed.

Veel tracks heb ik de afgelopen dagen alleen gelopen, maar je komt zo veel interessante mensen onderweg tegen, heerlijk. Sommige routes hingen ook af van wanneer het eb en vloed is, afhankelijk hiervan kon je een shortcut nemen of niet. Betekent helaas niet dat je droog aan de overkant komt, want je mocht soms gewoon lekker op blote voeten door het ijskoude water haha. Het laatste stuk kon alleen maar met eb, dus hier hou je tijdens het plannen van je trip al rekening mee (love it). Elke avond meer gezellige mensen leren kennen, lekker openhaardje, erg relaxed na een intensieve dag. Wiegelbruggetjes, bijzondere vogels, mooie uitkijkpunten, hilarische rangers en heerlijke wandelingen. Soms wat pittig, maar helemaal waard!

Komende dagen chillen in Nelson, donderdag ontmoet ik m'n travelmate voor de laatste twee weken waarmee ik naar Christchurch rijd. Erg veel zin om de rest van het Zuidereiland te zien! Abel Tasman heeft het al helemaal gemaakt, met een heerlijke warme chocomelk als welverdiende afsluiter!

XX

  • 18 Juni 2017 - 15:56

    Liesbethvadv:

    Lieve Kim, wat een heerlijk verslag weer. Mooie aanvulling en samenvatting van ons FT gesprek van vandaag. Gaaf dat je dat wandelen zo tof vindt, vroeger moest je er niets van hebben

  • 18 Juni 2017 - 23:16

    Oma VAdV:

    Hoi Kim, wat beleef je toch ontzettend veel mooie en spannende dingen! Gaaf, dat kayakken. En dan nog zo`n hele lange hike er achteraan! Vooral zo`n tocht dicht langs de kust lijkt mij extra mooi. Leuk met die dolfijnen en babyzeehondjes! Leuke foto`s ook op Instagram ervan. Maar zoals je begrijpt wacht ik ook in spanning op nog meer foto`s van deze spectaculaire tocht!!! Liefs van Opa en Oma.

  • 19 Juni 2017 - 14:16

    Natalie:

    Zoooo weer even mijn achterstand in halen. Heerlijke verhalen voor op de loungebank in de zon . Fantastisch op mee te maken denk ik.
    Geniet nog even. Xxx

  • 19 Juni 2017 - 15:46

    Amber:

    Wat klinkt dat allemaal enorm gaaf! Ik word er helemaal jaloers van ;)
    Geniet er nog even van! Wat een wereldreis maak je toch

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 16012

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 01 Februari 2014

LA Trip

06 Januari 2017 - 30 November -0001

Backpacking Asia & Oceania

Landen bezocht: