Australian To-Do List: surfen & koala's knuffelen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kim Peet - WaarBenJij.nu Australian To-Do List: surfen & koala's knuffelen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kim Peet - WaarBenJij.nu

Australian To-Do List: surfen & koala's knuffelen

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 Mei 2017 | Australië, Brisbane

Nog een plekje die in mijn top 3 is beland: Byron Bay. De sfeer is onwijs gezellig, de omgeving is mooi, de stranden zijn ideaal voor (beginnende) surfers en ik zat in een leuk hostel. Ik heb die middag dus mijn surflessen geregeld en ben die avond met was gezellige mensen uit mijn hostel gaan stappen. De volgende dag mijn eerste surfles gehad. Nu had ik al een keer gesurfd in Frankrijk, dus om nou te zeggen dat ik heb "ontdekt" dat surfen leuk is klopt niet helemaal. Wel heb ik alles op een andere manier geleerd, waardoor het daadwerkelijk makkelijker ging dan toen ik 15 was. En was heb ik weer genoten! Je kreeg door de Mojo instructeurs genoeg persoonlijke aandacht en zij doen echt hun best om jou specifieke feedback te geven waardoor de volgende golf beter gaat. En, is het me gelukt om te staan? Jazeker! Ben ik vaak gevallen? Absoluut! Haha, maar de wipe-outs is de helft van de fun, het is vooral het gevoel dat die golf je meeneemt wat zo tof is. Toen ik de foto's bekeek bleek het wel dat ik het moeilijk vind om te lachen als ik me concentreer, bekend probleem, heb wel één foto gevonden waar ik daadwerkelijk lach, die zal ik even toevoegen.

Aan het einde van de dag was ik uitgeteld. Surfen is fysiek echt zwaar. De volgende dag ook lekker spierpijn in mijn buik, benen en armen. Maar de tweede les ging al beter! Ik ga kijken of ik ergens op de eastcoast nog de mogelijkheid heb om een board te huren, want na deze twee lessen heb ik wel het idee dat ik het lekker op eigen gelegenheid kan blijven oefenen! Super cadeau van je dad, dank je wel!!

Die avond met m'n kamergenootjes nog wat gaan drinken, waar ik de volgende ochtend wel even spijt van had. Aangezien het mijn laatste dag in Byron was wilde nog even die ene must do afvinken: de sunrise bekijken bij de Byron Cape Lighthouse, het meest oostelijke punt van Australië. Ik heb op 2 mei dus als (een van de) eerste de zon op zien komen in dit land. Best cool. Was ook best mooi. Bibi kwam later op de ochtend aan in Byron Bay, dus hebben we nog even koffie gedronken voordat ik met de bus vertrok richting Surfers Paradise. Grappig hoe zij en ik steeds afscheid nemen, maar we elkaar toch alsnog overal even zien. Nu heeft zij een iets ander plan dan ik en zit ik inmiddels vast aan data waarbij ik met de boot richting Fraser Island en Whitsundays vertrek, daarom reizen we verder niet samen.

Surfers Paradise is weer iets anders. Het ligt aan de Gold Coast en deze wilde ik per se gezien hebben, maar het plaatsje zelf vind ik echt te toeristisch. Allemaal resorts, elk bekende fastfood restaurant die je kan verzinnen en een erg drukke sfeer (terwijl je het dus niet echt een stad kan noemen). Daar heb ik uiteindelijk even een middag rondgelopen en foto's gemaakt, maar ik heb de volgende dag de bus verder naar boven genomen en zit momenteel in Brisbane.

Brisbane vind ik wel weer leuk! Een van de grote steden van Australië, met leuke parken, een reuzenrad aan de rivier, mooie bruggen en gebouwen, weer het bekende "Kim voelt zich thuis in de grote stad" verhaal. Een dagje sightseeing zit er uiteraard al weer op, mijn hele checklist (jawel) is afgevinkt en gister heb ik de bus genomen naar de Lone Pine Koala Sanctuary. Jawel, nu 28 dagen in Australië en ik heb eindelijk een selfie met een kangoeroe en een koala geknuffeld! Een super leuk en groot park, veel ruimte voor de dieren en verzorgers die duidelijk plezier beleven in hun werk.

Vandaag mijn laatste dag in Brisbane. Deze kan ik weer gezellig met m'n vriendinnetje doorbrengen die straks aankomt. Morgen vertrek ik naar Noosa, waar ik ook alleen maar leuke verhalen over hoor! Ben benieuwd!

120 dagen onderweg, bijna 4 maanden er al opzitten. Het gaat opeens heel snel. Nog steeds genieten uiteraard. :)

Veel liefs!

  • 06 Mei 2017 - 11:04

    Liesbethvadv:

    Ha meissie! Mooi verslag weer. Leuk dat je Bibi af en toe nog ziet! En goed hoor, dat het je weer gelukt is om op het board te staan. Heel veel plezier nog in Australië. Je ziet en doet genoeg zo te zien!
    Have fun, love you! Your mummie.

  • 06 Mei 2017 - 21:36

    Oma VAdV:

    Mooie foto`s alweer!!! Sunrise: schitterend! En heel leuk, die selfie met kangeroe en vertederend die met koala! Als je weer terug bent wil ik vast heel veel van die mooie foto`s van jou zelf opslaan. Want deze van de site blijven heel klein bij het opslaan en hebben weinig pixels. Gelukkig kan ik ze op je site wel mooi zien (en Opa kan ze zo ook goed zien). Fijn,dat het surfen goed lukte, al was het dan met de nodige spierpijn tot gevolg:). Het blìjft leuk om door je verslagen zo op de hoogte te blijven van alles wat je meemaakt.
    XXXXX, Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 16004

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 01 Februari 2014

LA Trip

06 Januari 2017 - 30 November -0001

Backpacking Asia & Oceania

Landen bezocht: