Blue Mountains & Kingsday in Sydney - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kim Peet - WaarBenJij.nu Blue Mountains & Kingsday in Sydney - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kim Peet - WaarBenJij.nu

Blue Mountains & Kingsday in Sydney

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 April 2017 | Australië, Byron Bay

The Blue Mountains, I Iove this place. :) Zondag pakte ik de trein naar Katoomba, een klein dorpje in de Blue Mountains. Ik checkte in mijn hostel, een super schattig huisje met maar een paar kamers, was ik niet echt meer gewend haha. Er verbleven dus maar een paar andere mensen, maar het had een hele fijne warme sfeer. Dit was het startpunt voor mijn eerste hike, richting Echo Point, waar je een goed zicht hebt over de Three Sisters, bekende rotsen in de bergen. Ik begon mijn hike bij de Prince Henry Cliff Walk, waar ik al wat watervallen heb gespot en heb deze uitgelopen met een prachtig uitzicht op de bergen. Ik was op tijd voor de zonsondergang bij het viewpoint bij Echo, maar heb onderweg ook al wat leuke foto's kunnen schieten. Het pad was niet intensief, maar ik ben wel lekker een paar uurtjes onderweg geweest. Mijn eerste hike in mijn eentje, onderweg een hoop interessante mensen tegengekomen, het was echt heel tof!

Die avond ook heerlijk bij de open haard gezeten in het hostel, lekker met een kop thee en m'n nieuwe trui aan, het was in de bergen al een stuk kouder dan aan de kust, heerlijk. De volgende dag mijn tweede hike, richting de Wentworth Falls via de Charles Darwin walk. Vervolgens ben ik overgegaan op de National Pass, deze is een stuk intensiever en ik realiseerde me halverwege dat ik nauwelijks mensen tegen was gekomen... Toen zag ik ook dat de hike als "hard" wordt beoordeeld haha. Foutje, maar helemaal uitgelopen! Heeeeel mooi pad, tussen de watervallen en weer een prachtig uitzicht op de bergen, je loopt zelf ook steeds langs de rand van de bergen. Veel stijlen en dalen dus. Helemaal kapot weer in het hostel aangekomen, lekker weer een filmpje afgekeken (ik had eindelijk weer normale WiFi op m'n verblijfplaats) en pasta gekookt.

Weer terug met de trein naar Sydney, waar ik mijn vriendinnetje uit Melbourne Bibi weer zou ontmoeten. Het was Anzac Day, een feestdag in Australië en Nieuw-Zeeland waarin de eerste militaire actie van de Anzac (Australian and New Zealand Army Corps) wordt herdacht. Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat de pubs vanaf 1 uur 's middags al vol zit met mensen (in dienst of niet) die aan het zuipen zijn. Bibi en ik zijn nadat we door de stad zijn gelopen en naar de bioscoop zijn gegaan nog een drankje gaan doen in de gelegenheid van Anzac Day.

Bibi en ik hebben die dagen veel door de stad gelopen, hebben Koningsdag gevierd, er was door een Nederlandse organisatie een feest georganiseerd in een bar, waar een enorme groep Nederlanders op af is gekomen. Het voelde echt weer alsof ik in Nederland was haha! Gister zijn we voor de laatste dag nog naar Bondi beach gegaan, misschien al bekend door het tv programma Bondi Security. Grappig om daar dan echt te liggen! De zon was lekker warm, maar wel hadden we nog een stevig koud windje, dus hebben we daar alleen in de ochtend gelegen. De laatste uurtjes zijn we door Bondi Junction gelopen, ook wel een gezellige buurt en toen was het tijd voor mij om op de bus te stappen. Ik ben net in Byron Bay aangekomen, na een 14 uur durende busrit, helemaal gesloopt. Ik kan over een paar uur m'n kamer in, maar tot die tijd zal ik nog wat dingen regelen m.b.t. surflessen hier, m'n route en tours verder, etc.

Bedankt nog steeds voor jullie reacties! Heel veel liefs, hoop jullie snel weer te spreken XX

  • 29 April 2017 - 09:00

    Liesbethvadv:

    Stoer hoor, die hikes die je gedaan hebt! En ook nog helemaal uitgelopen, echt een bikkel ben jij. Grappig dat je daar ook gewoon Koningsdag hebt gevierd, stukje thuis ver weg.
    Ik ga stoppen, want we gaan FaceTime-en! Yeah!
    Liefs, mama

  • 01 Mei 2017 - 12:31

    Oma VAdV:

    Hoi Kim, je bent wel echt een sportief type, hè, met je zware hiketrails en intussen surfen! Ben benieuwd hoe dat gegaan is. Behoorlijk grote golven zeker daar. Ook van die lekkere lange rollers? Heb je een lekker warme trui gekocht? Want het wordt daar natuurlijk steeds kouder. En wij zijn hier al blij als het weer eens een warme dag is (was gisteren). Met die zware hike heb je inderdaad wel heel erg mooie foto`s gemaakt! Leek me ook vaak best eng zo`n pad dicht langs de afgrond. Wie had dat gedacht, een jaar geleden! Maar wel heel weer thuiskomen ,hoor! Maar we snappen ook wel dat je wel voorzichtig bent, dus trek je maar niks aan van dit soort opmerkingen :) Geniet nog maar lekker verder deze maand in Australië!!!
    Veel liefs van Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 16016

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 01 Februari 2014

LA Trip

06 Januari 2017 - 30 November -0001

Backpacking Asia & Oceania

Landen bezocht: