Final week in Bali - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Kim Peet - WaarBenJij.nu Final week in Bali - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Kim Peet - WaarBenJij.nu

Final week in Bali

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

26 Maart 2017 | Indonesië, Gili Trawangan

De laatste week Bali hebben we goed doorgebracht. Ubud is een onwijs leuke stad, chille sfeer ondanks de drukte, veel leuke winkeltjes en restaurantjes. We zijn naar het Sacret Monkey Forest Sanctuary geweest, waar we veel nieuwe apenvriendjes hebben gemaakt. Was lachen. De volgende ochtend huurde we scooters en zijn we naar Denpaser gereden. Hier moesten we langs het immigratiebureau om onze paspoorten af te geven, ons visum liep af en moest worden verlengd. Hier kregen we te horen dat we een paar dagen later terug moesten komen voor het maken van een foto en afgeven van vingerafdrukken, dus hebben we (ik ben zo spontaan tegenwoordig) ons reisplan hierop aangepast. Ons paspoort kunnen we 31 maart pas weer ophalen, dus nemen we vanaf Lombok die dag even een binnenlandse vlucht.

Samen op de scooter terug naar Ubud, maar eerst met een kleine omweg langs de Tegenungan waterval. Mooie waterval, relaxte sfeer, veel trappen haha. De volgende ochtend hebben we lekker ergens koffie gedronken, zijn we langs de Ubud markt gegaan en zijn we doorgetrokken naar Sanur, een plaatsje aan het strand naast Denpaser. We zaten hier in een weer erg schattige guesthouse met leuke eigenaren. 's Middags zijn we naar een hele leuke Warung geweest, gezond en heel goedkoop eten en het leukste meisje die dit allemaal in haar eentje regelde. Die avond ein-de-lijk weer een Night Market gevonden! Goedkoop kunnen leven dus, niet geheel onbelangrijk voor ons haha.

De volgende ochtend begon best heftig. We hebben onze eerste aardbeving meegemaakt, gelukkig maar een kleintje. De kamer begon ineens te trillen, maar voordat we van plan waren echt actie te ondernemen werd het getril al minder. We zijn maar op het strand gaan liggen om van de schrik bij te komen :). Lekker dagje, eindigde alleen met een paar uur zonder stroom, die vlak voor het slapen gaan (thank god) weer aan ging, was erg zwaar geweest zonder airco. De volgende ochtend weer langs immigratie en toen hebben we de lange reis naar de andere kant van Bali afgelegd: naar Amed.

Een prachtig uitzicht over de rijstvelden hadden we, weer met onwijs leuke mensen die de guesthouse runnen. Nadat we de buurt hadden verkend en afspraken hadden gemaakt met een duikorganisatie voor de volgende dag hebben we die avond nog even met de eigenaar een kopje thee gedaan en veel te weten gekomen over het leven daar.

Om 8:30 (voor ons best laat in de ochtend) werden we opgehaald door de duikers, het was namelijk weer zover! Als echte gecertificeerde duikers moesten we natuurlijk ook de onderwaterwereld van Indonesië bekijken. En we hebben het goede gebied uitgekozen (uiteraard geen toeval)! In Tulamben hebben we twee duiken gedaan, waarbij wij vooral erg onder de indruk waren van de tweede duik, dit was namelijk naar het US Shipwrek, een Amerikaans schip die tijdens de Tweede Wereldoorlog neer is gehaald door de Japanners. Zo gaaf! Het koraal was prachtig en de visjes erg bijzonder. Genoten hebben we weer. Het duiken technisch ging erg goed, Brenda en ik hebben dit zeker volledig onder de knie. We hadden een leuke gids die mee was en weer wat leuke mensen leren kennen. En dat was onze laatste dag op Bali!

Gisterochtend vertrokken naar de Gili's, eerst nu een paar nachten op Gili Trawagan, dan bekijken we Gili Meno en voordat we naar Lombok gaan nog langs Gili Air. Gili T is tot nu toe heel leuk! Leuke, gezellige sfeer, fijne mensen en jawel, een Night Market :). Lekker een paar rondjes al gelopen, vandaag willen we fietsen huren en het eiland bekijken, maar het is nu de hele ochtend al aan het regenen. Ook niet erg, we hebben goede WiFi hier, ik zit alvast wat dingen voor Australië uit te zoeken (nog twee weken...) en we hebben ook eventueel wat leuke series om te kijken op Netflix.

Ik belde gister mams, bleek dat ze lekker in de cabrio aan het rondtoeren was! Zag toch echt al een zonnetje daar, lekker hoor :)! Geniet ervan, ik spreek jullie snel. XX

• 26 Maart 2017 - 13:46

Liesbethvadv:

Klinkt goed en relaxt! Geniet van de laatste weken Indonesië.
    Het was heerlijk in het open autootje. Lekker zonnetje en we hebben ook nog even lekker gewandeld. Heerlijk dat het hier nu ook lente wordt. Zit nu ook lekker ff in de tuin te genieten.
    Liefs, mama

• 27 Maart 2017 - 19:39

Natalie:

Heyyy mop,
    Wat een verhaal weer. We maakte ons wel een klein beetje zorgen hoor toen we over de aardbeving hoorde. Wat een rare ervaring zal dat geweest zijn. Gelukkig opgelost met een dagje op het strand liggen.... wat een ramp...hihi. En nog twee duiken gemaakt. Ben jaloerssss. Echt zo gaaf die onderwater wereld.
    Nou aftellen voordat je alleen door gaat. Spannend.
    Hier is het heerlijk weer. Volop zon en de temperatuur begint op te lopen.
    De terrasjes beginnen te vullen. De tuin wordt weer mooi gemaakt.
    Verder gaat hier alles zijn gangetje. Jade is op haar verjaardag enorm verwend. En wint weer alle hockey wedstrijden.
    Amber begint het uitgaansleven te ontdekken (en mama is haar wel ff wezen checken tijdens het werk hihi)
    (Oh leverde haar wel gelijk een 06 nr op van een leuk meisje...)
    Nou lieverd, veel plezier nog deze twee weken met Brenda en tot weer een nieuw verhaal.
    xxx