Hiken, reizen en genieten - Reisverslag uit Takua Pa, Thailand van Kim Peet - WaarBenJij.nu Hiken, reizen en genieten - Reisverslag uit Takua Pa, Thailand van Kim Peet - WaarBenJij.nu

Hiken, reizen en genieten

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

02 Februari 2017 | Thailand, Takua Pa

Eén week en vier bestemmingen verder maar weer een verhaaltje schrijven haha. Je kan niet zeggen dat we er niet alles uithalen, want we vliegen (soms letterlijk) door Thailand. Nu vanaf het balkon van ons hutje in Khao Sok beginnen we weer netjes met onze laatste dag in Koh Phi Phi. We hebben toen onze eerste echt intensieve hike gemaakt de bergen in, om zo het prachtige uitzicht van dit eiland te bekijken. Toen we boven bij het viewpoint vonden dat we genoeg foto's van het uitzicht en elkaar hadden en genoeg waren bijgekomen hebben we onszelf in het dorpje beloond met een manicure (met rode bezwete hoofdjes). Vervolgens hebben we nog even met opa en oma kunnen facetimen, wat we binnenkort maar even opnieuw moeten proberen, aangezien de enige goede WiFi in een luidruchtig restaurant was. Toch was dit een leuke afsluiter van onze vermoeiende dag!

De volgende ochtend hebben we de ferry naar Krabi gepakt. We verbleven in Krabi in een heel vet hostel, goed georganiseerd (hou ik van) en mooie strakke kamers. Nadat we een beetje van de reis waren bijgekomen zijn we 's avonds naar de (je raadt het al) Night Market van Krabi Town geweest. Hij was groot en erg druk, niet de gezelligste nachtmarkt tot nu toe (ik denk dat we inmiddels genoeg vergelijkingsmateriaal hebben voor zo'n uitspraak).

En ja hoor, de volgende dag hebben wij natuurlijk het leukste plekje van Krabi gevonden. Met de local bus (soort grote tuktuk) zijn we naar Ao Nang beach geweest, dit was al een erg chill strand, even rondgehangen. Toen hebben we vanaf daar de longtailboat (echt lachen) naar Railay beach genomen. We durven het niet zo goed te zeggen, maar dit is toch wel een van de mooiste stranden waar we tot nu toe zijn geweest! Heerlijk tussen de cliffs, blauwe zee, wit strand, echt genieten. Je stapt het water in en je ziet scholen met vissen. Het dorpje erbij had ook weer een erg relaxte sfeer en er waren lekkere pizza's te vinden :). Daarna een paar gezonde fruitshakes naar binnen gegoten en terug naar Krabi Town. Top dag.

De reis gaat verder. De bus naar Koh Lanta was geregeld bij een schattig Thais vrouwtje in Krabi Town en de volgende ochtend waren we weer on the road. Natuurlijk bleek aangekomen bij het hostel dat ik door mijn geweldige tijdsbesef hier de verkeerde data had geselecteerd voor het hostel. Maar de Thaise mensen hier blijven me verbazen over hun gastvrijheid en behulpzaamheid, binnen 10 minuten konden we een schone kamer in, geen extra kosten voor het schuiven. Nadat ik van deze hartverzakking bij was gekomen zijn we de buurt gaan verkennen en hebben via TripAdvisor een leuk restaurantje met een prachtig uitzicht gevonden! Hier hebben we de lekkerste burger (om maar op de gezonde tour te blijven) gegeten terwijl je uitkijkt op het strand. Om de burger er af te lopen zijn we daarna verder op ontdekking gegaan en hebben op tijd een mooi plekje, in een soort loungehutje, aan het strand gevonden om de zonsondergang te bewonderen.

Via het hostel konden we de volgende dag scooters huren. Een prachtige rit gehad, zolang je goed oplet op de gaten in de weg en de apen op de weg (ja echt). We zijn naar een mooi groot strand gereden waar we onwijs relaxed hebben gezeten bij een leuke strand tent en het grote strand en zee bijna voor onszelf hadden. Vervolgens weer op de scooters gestapt en richting de waterval gereden. We moesten over paadjes rijden waardoor het meer voelde alsof we aan het dirtbiken waren en eenmaal geparkeerd moesten we nog een hele hike door de jungle maken. Ze zeggen dat het leven om de tocht gaat en niet de bestemming (het reizen brengt een diepe kant in me naar boven), dus optimaal genoten tijdens de tocht naar de waterval. Over rotsen, omgevallen bomen, beekjes, het was me een tocht. De waterval zelf was ook weer tof, maar het totaalplaatje van ons avontuurtje vond ik toch het leukst. Beetje dom alleen dat ik op de terugweg m'n teentje moest stoten en licht gekneusd had, dat vergeten we snel weer. Zonsondergang bekeken bij het leuke restaurantje van dag 1 en in het hostel nog even kunnen facetimen met m'n broertje en sissies.

Laatste dag Koh Lanta (inmiddels al helemaal verliefd) weer met de scooter op pad, dit keer gelijk doorgereden naar het National Park, onderweg toch wel genoten van de kustlijn (op verzoek van Robbin de terugweg gefilmd met de Go Pro op m'n helm). We hebben in het park de lighthouse bekeken, inclusief mooi uitzicht, gespeeld met de aapjes (snack weg, niet vrijwillig), eindelijk een schommel op het strand gevonden (lees: fotoshoot gehouden) en tot slot door het bos gehiked. Het was onze bedoeling niet eens om hem helemaal te lopen, het bleek namelijk iets zwaarder te zijn dan verwacht, maar de top conditie die wij hier hebben liet ons niet in de steek. We bleken al zo ver te zijn gekomen dat het sneller was om door te lopen, dus ja. Rode, bezwete hoofden (we kennen elkaar inmiddels niet meer anders), maar we hadden het gehaald. Die avond zijn we bij de leuke strandtent van dag 2 gaan eten, erg tof met alle kaarsen en het vuurtje op het strand.

Vanochtend vroeg op en een lange reis met de bus naar Khao Sok gemaakt. Helemaal gaar aangekomen, onderweg nog ons verblijf geregeld (spontaan hè) en dus nu in een schattig hutje in de jungle met een heeeeerlijk matras geëindigd. Dat wordt dus een prima nachtrust, morgenochtend gaan we een tour van twee dagen doen door het Khao Sok National Park, inclusief overnachting op een drijvende bungalow :)!

Veel liefs vanuit Thailand

• 02 Februari 2017 - 15:32

Amber:

Klinkt geweldig! Ik hoop dat het beter gaat met je teen <3
    Heel veel plezier in het nationale park, ik kijk reikhalzend uit naar de foto's!!!

• 04 Februari 2017 - 18:07

Agatha:

Weer een spannend verhaal,leuk hoor,dat jullie zo genieten!Liefs van opa en oma van Peet

• 04 Februari 2017 - 19:05

Natalie:

Lieverd! Wat leuk dat je weer zo'n geweldig verhaal geschreven hebt en dat ik je nog ff op de facetime gezien heb toen je met de meiden sprak. Jullie hebben toch een mooi avontuur samen. Heerlijk om via de foto's mee te genieten. Heel veel plezier nog samen en tot het volgende verhaal!
    Xxx je nep mama, en Jade.