The view of Pai & Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Kim Peet - WaarBenJij.nu The view of Pai & Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Kim Peet - WaarBenJij.nu

The view of Pai & Chiang Rai

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

20 Januari 2017 | Thailand, Chiang Rai

Wat een tijden dit. In zo'n korte tijd al zo veel gezien. Na Chiang Mai zijn we dus met de minivan doorgereisd naar Pai. De eerste dag maar een klein stukje van het centrum gezien, bij de bushalte hebben we gelijk een taxi gepakt naar onze bungalow, 4 km van alle gekte vandaan. Wij vonden het maar eens tijd om een rustdag in te plannen. Niet gelukt natuurlijk haha. Zoals vorige keer al een beetje weggegeven zijn we (wel na het inhalen van Wie is de Mol in de bungalow) de zonsondergang gaan bekijken bij de Pai Canyon. Het mooiste dat ik hier tot nu toe heb gezien. Onwijs tof. Het was wel een stuk lopen vanaf ons verblijf, maar toch prima te doen. Precies op tijd gekomen om de zon achter de bergen te zien verdwijnen, waarna een prachtige gloed verscheen. Er zijn veel foto's gemaakt, maar de echte belevenis is onbeschrijfelijk. Ook kwam er een kleine adrenalinekick kijken nadat we over de smalle paadjes van de cliffs liepen, waarbij je vlak naast je alleen een oneindig diepe afgrond zag.

Na die nacht, helaas op onwijs harde matrassen, zijn we verplaatst naar een hostel in het centrum. Dit was een female only hostel en was schoon en gezellig. We hebben 's middags het centrum van Pai verkend, waar een erg chille backpackers sfeer heerst. We hebben hier ook maar eens een manicure uitgeprobeerd :). 's Avonds zijn we met 3 kamergenoten uit het hostel naar een Jazz café gegaan, waarbij we een super goede live performance hebben gezien. Kortom: een goede eerste indruk van Pai.

De volgende dag was al niet mogelijk nog veel indrukwekkender. We hebben twee scooters gehuurd en zijn gaan cruisen door de bergen. Het uitzicht was prachtig. Vervolgens zonder op te zoeken wat er te zien was in de buurt, het bordje naar "Pam Bok Waterfall" gevolgd en uitgekomen bij een leuk punt. We hadden onze bikini's al aan en zijn gaan pootjebaden bij de waterval (het water was wel intens koud). Zelf ben ik er nog helemaal ingegaan (na de nieuwjaarsduik kan ik voor mijn gevoel alles aan), dus zwemmen bij een waterval kan ook afgecheckt worden! De scooters hebben we weer ingeleverd en zijn als echte cultuursnuivers op de Night Market van Pai gaan eten. Tegenover ons hostel zat een bar waar we nog een spelletje vier op een rij konden spelen en waar ik nog met een groep uit Engeland een poolspel heb gespeeld (niet gewonnen, wel in de top 3 beland). Ook hebben we daarna nog van een kampvuur kunnen genieten.

De volgende dag stond Chiang Rai op de planning. De reis viel helaas erg tegen, 3 uur met de bus terug naar Chiang Mai (ik ben niet snel wagenziek, maar dankzij de bochten heb ik mijn ontbijt niet binnen kunnen houden) en vanuit daar nog 4 uur met de bus naar Chiang Rai. Eenmaal in Chiang Rai ging alles wel weer prima, op de Night Market hebben we weer gegeten (dit kost namelijk echt zo weinig) en zijn na een coconut sapje en een filmpje lekker gaan slapen. Door een foutje van het hostel wel op aparte kamers de eerst nacht, maar het is allemaal prima gegaan.

De volgende ochtend op tijd uit de veren: Chiang Rai moest gezien worden. Met de tuktuk zijn we naar de White Temple gegaan, een super mooi gezicht. Veel foto's uiteraard weer gemaakt. Verder hebben we die dag (gisteren) massages genomen in het centrum (want ja het is best zwaar, alle harde matrassen en zware tassen voor die arme ruggetjes), in het hostel Jenga en domino gespeeld met een 7 jarig Thais meisje (die beter Engels sprak dan welke Thai dan ook) en zijn we gaan dineren bij... Ja, de Night Market.

Vandaag nog vroeger opgestaan, half 4 stond de wekker om onze vlucht van 6:20 naar Bangkok te pakken. Het hostel had al heel vriendelijk een taxi voor ons geregeld, zodat we prima op tijd aan zouden komen. Die had er alleen geen zin in blijkbaar. Drie kwartier ben ik bezig geweest met het vinden van een taxi op dat tijdstip, Brenda heeft nog geprobeerd te bellen, maar er was NIEMAND die ons kon helpen. Tot de aller liefste locals van Chiang Rai de stress die ik lichtelijk (kuch) uitstraalde oppikte en mij besloten te helpen. Ik moest maar gewoon gaan zitten op hun terras, terwijl zij er alles aan deden om iets te regelen. Zo hebben zij een vuilniswagen gevraagd onderweg een taxi deze kant op te sturen en geprobeerd te bellen naar contacten. Rond 5 uur was het eindelijk gelukt, een tuktuk heeft ons met volle vaart naar het vliegveld gebracht, en ondanks we onderkoeld waren (ja 's nachts is het hier ook koud in je hempje in een tuktuk), hebben we het vliegtuig gehaald.

Nu zitten we in Bangkok in een fleks hostel, in een hele andere buurt dan de vorige keer, proberen nu wel even een rustdag te houden. Morgen staat de wekker om 2:30, dan vliegen we om 5:30 door naar Phuket. Daar staat ons vast weer een nieuw avontuur te wachten!

Veel liefs

Robbert:

Mooi verhaal weer!

• 21 Januari 2017 - 15:40

Oma VAdV:

Leuk en uitgebreid verhaal weer! Jullie maken nog eens wat mee!! Grappig, met die scootertjes!
    Veel plezier op Phuket met hopelijk wèl zon ,want de voorspelling daar is niet geweldig.

• 04 Maart 2017 - 14:25

Natalie:

Ik zie dat ik heel erg achter loop met het lezen van jullie verhalen. Maar aan de bank gekluisterd door pijn in mijn rug neem ik er nu lekker de tijd voor. Super leuk om allemaal te lezen. Zo gaaf dat jullie dit ondernemen. Ik ga gauw naar het volgende verhaal.
    xxx