Verbrand weekend - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Kim Peet - WaarBenJij.nu Verbrand weekend - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Kim Peet - WaarBenJij.nu

Verbrand weekend

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

Sommigen zullen dit al weten of gehoord hebben, maar afgelopen vrijdag was er dus brand in mijn gebouw. Ik was op werk en kreeg rond 1 uur een telefoontje van mijn huisgenootje Anna. Zij en mijn andere huisgenootje Vivian zaten in de auto richting Las Vegas. Anna vertelde dat zij een sms had ontvangen van onze huisbaas dat er dus brand in het gebouw was, maar was hier heel vaag over. Ik heb dit toen op internet opgezocht en het bleek dus een brand te zijn twee verdiepingen onder onze verdieping.

Ik mocht van mijn baas een uur eerder weg om te kijken of alles in orde was, ik kon namelijk mijn laatste huisgenootje, Mona, niet bereiken. Toen ik aankwam bij het gebouw stonden allemaal brandweermannen buiten bij de lobby, die was afgezet met linten. Verder zaten bewoners buiten, sommigen met dekens om zich heen. Na een paar minuten vertelde een brandweer man ons allemaal wat er aan de hand was en wat er ging gebeuren. Zij verdeelde ons in groepen, gebaseerd op de verdiepingen, om naar boven begeleid te worden naar onze appartementen.

Het komt erop neer dat ons appartement in orde was, net als Mona, die wakker was geworden van het alarm en naar buiten was gegaan zonder telefoon. Vervolgens kon zijn gelukkig bij haar neef de dag doorbrengen. Het gebouw zag er van binnen vreselijk uit. De gangen waren zwart en stonken naar rook. Eerst werd mij verteld dat wij die nacht gewoon in onze unit zouden kunnen slapen, later bleek dit helaas niet het geval te zijn. Verdieping 1 t/m 13 (ik zit op 13) moesten ergens anders slapen. Hier was een shelter voor geregeld bij een universiteit verderop, maar Mona en ik zijn in de woonkamer bij haar neef blijven slapen.

Goed, dus de volgende dag besloten Mona en ik dit alles te verwerken via shoptherapie. Dus we hebben de bus naar Santa Monica gepakt en zijn lekker gaan shoppen op 3rd Street Promenade (vergelijkbaar met een winkelstraat in het centrum van een grote stad in Nederland, maar dan nog meer winkels). Dat was erg leuk en ik heb erg veel geld uitgegeven :). ’s Avonds zijn we sushi gaan eten, wat erg lekker was. Dus uiteindelijk zijn we wel een beetje over de schrik heen gekomen.

Nu gaat alles steeds beter, er wordt heel veel gedaan en het is best indrukwekkend hoe snel dat allemaal gaat. Vandaag wordt ons appartement schoongemaakt en de stank is al zo goed als weg. Het weekend was dus niet zoals ik had verwacht, maar we hebben het ondanks alles toch leuk weten te maken!

Liefs

  • 23 Oktober 2013 - 22:30

    Amber:

    Zooo dat was zeker wel schrikken! Maar gelukkig heb je alles lekker kunnen verwerken met een set nieuwe kleren/schoenen/tassen ;-) goed om te horen dat het verder allemaal goed afgelopen is!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 16034

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 01 Februari 2014

LA Trip

06 Januari 2017 - 30 November -0001

Backpacking Asia & Oceania

Landen bezocht: